
7 błędów w motywowaniu pracowników
Ograniczanie samodzielności i kompetencji
Bardzo często jest tak, że szef wyznacza zadanie i daje dodatkowo wskazówki jak je wykonać. To sprawia, że pojawiają się utrudnienia, ponieważ pracownik ma poczucie, że jego kompetencje nie są wykorzystywane a dodatkowo ma również ograniczoną znacząco samodzielność i nie bierze odpowiedzialności za efekty swojego działania.
Nadmierne kontrolowanie
Chyba nikt nie lubi być ciągle kontrolowany. Dlatego właśnie nadmierna kontrola pracownika będzie przez niego traktowana jako nieufność w jego umiejętności i możliwości. Tam gdzie pojawia się brak wiary to demotywacja będzie kolejna i tak naprawdę nie ma szans, by nas pracownik mógł się dalej starać. Brak zaufania zwiększa dystans między szefem a podwładnymi.
Ignorowanie wyników i osiągnięć
Ignorowanie wyników i osiągnięć to dla pracownika znak, że nie ma znaczenia dla firmy. To prosta metoda by go demotywować. Skoro nie ma znaczenia moja praca to po co się starać. Warto więc pracownika docenić choćby dobrym słowem.
Nieumiejętne przekazywanie informacji zwrotnej
Źle przekazana informacja zwrotna budzi emocje, które mogą być bardzo źle odebrane, gdy ocena jest krytyczna. Trzeba pamiętać, że informacja zwrotna może służyć korygowania nieprawidłowości oraz zapobieganiu ich powstawania w przyszłości, a nie znęcaniu się nad pracownikiem.
Nadmierne karanie za błędy
Jeśli jakieś błędy będą się pojawiać to naszym zadaniem będzie minimalizowanie skutków jakie mogą się z tym wiązać dla firmy. Jednak nie ma co mocno karać pracowników, ponieważ to demotywuje. Zwracamy uwagę i uczymy jak tych błędów nie popełnić więcej.
Brak delegowania zadań i nadmierna centralizacja decyzji
Jeśli w firmie nie ma podziału zadań i tak naprawdę władza centralna, prezes będzie miał wszystkie karty w swoich rękach to tak naprawdę trudno będzie podejmować dobre decyzje, które będą do czegoś prowadzić. Pracownik w takiej sytuacji nie ma odpowiedniego poparcia, nie dostaje pracy do wykonywania jak więc może czuć się doceniony oraz odpowiednio zmotywowany o pracy.
Blokowanie inicjatywy
Jeśli pracownik przychodzi z jakimś pomysłem a my będziemy go demotywować to chyba najgorsze co będzie można zrobić. To już tak demotywujące, że trudno będzie oczekiwać, że taki pracownik jeszcze raz będzie chciał się w naszym gabinecie pojawić z nowymi propozycjami. Jeśli raz mocno zdemotywujemy pracownika to tak naprawdę można znacząco na tym stracić, ponieważ już nigdy nie będzie to osoba, która poczuje się pewnie w tym co robi dla firmy. takie możliwości nie będą istnieć.
V Jak przebiega proces rekrutacji? Zależy to od firmy i metod, jakimi posługuje się ona przy poszukiwaniu kandydatów do pracy. Jednak większość dużych i niektórzy mali pracodawcy mają formalny proces, który następuje po rekrutacji i zatrudnianiu nowych pracowników. Etapy procesu...
Proces 6-stopniowej rozmowy kwalifikacyjnej
V Poniżej znajduje się 6 ogólnych kroków w procesie rozmowy kwalifikacyjnej. (6 kroków procesu rozmowy kwalifikacyjnej) 1.Krótka lista Pierwszym krokiem w procesie rozmowy kwalifikacyjnej jest uzyskanie krótkiej listy kandydatów do rozmowy. Może się to wiązać z wysłaniem...
V Zidentyfikowanie grupy słuchaczy Jeśli przygotowujemy się do jakiegoś przemówienia warto sobie przemyśleć kto tak naprawdę będzie słuchaczem. Dzięki temu prezentujący może się dostosować do słuchaczy i przygotować taki język, który będzie dobrze przekazywał im informacje...